Svær at mætte - 13 mdr

24. november 2006

Alder:
13 mdr.

Svær at mætte - 13 mdr

Hejsa Helen

Jeg har lige et par "hurtige" spørgsmål.

Efter Benjamin har ligget syg i sidste uge og næsten intet spiste har han taget revanche og grovspiser for at sige det mildt.

Der går ikke meget længere end to timer efter han har taget en meget stor portion havregrød til morgenmad før han kan tage en til. Det samme gælder for rugbrøden og hans aftensmad.

Her til aften fik han en kæmpe portion ris med karrysovs og kylling og efter en lille time tog han en portion (over 1 dl) havregrød. Han sover meget uroligt og vågner og græder om natten, som jeg tror kan skyldes sult, derfor har jeg sat madmængden op i løbet af dagen, men jeg synes nu det er lidt voldsomt for en lille en på ca. ti kilo.

Har du nogle forslag til noget mad, som kan mætte ham mere? Skal vi skifte bondebrøden ud med noget andet rugbrød som mætter længere?

Hans dag ser således ud:

6.30 - havregrød (1dl)
ca. 9.00 - en bolle med smør, frugt.

Annonce

... Et stykke bondebrød med pålæg
14.00 - tilbydes frisk frugt, riskage eller bolle i dagplejen.
15.00 - hentes og køres straks hjem og får gerne en portion grød, mannagrød, hirse eller majs grød.
16.00 - Spiser gerne et glas frugtmos.
17.30-18.00 - aftensmad, kartofler, ris pasta, kød - hvad vi andre nu får.
19.30 - fik normalt en flaske vælling, men det var før han blev syg. Nu får han grød eller en portion aftensmad til.

Kan du fortælle mig lidt om hans mentale udvikling nu han er 13 mdr? - Kan det have indflydelse på, at han vågner om natten og er ked af det?

Når han vågner vil han gerne op og hænge, så falder han til ro. I nat var han vågen fire gange, hvor jeg måtte ind og tage ham op og trøste. Det virkede som om han faldt bedre til ro, da jeg tog hans babydyne og lagde ned til ham, så han næsten lå og krammede den. Han har ellers en nusseklud som han bruger, så det undrede mig lidt.... Hvad tænker du om det?

Knus fra Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.