Brev:
Svær at mætte - 13 mdr
24. november 2006
Alder:
13 mdr.
Svær at mætte - 13 mdr
Hejsa Helen
Jeg har lige et par "hurtige" spørgsmål.
Efter Benjamin har ligget syg i sidste uge og næsten intet spiste har han taget revanche og grovspiser for at sige det mildt.
Der går ikke meget længere end to timer efter han har taget en meget stor portion havregrød til morgenmad før han kan tage en til. Det samme gælder for rugbrøden og hans aftensmad.
Her til aften fik han en kæmpe portion ris med karrysovs og kylling og efter en lille time tog han en portion (over 1 dl) havregrød. Han sover meget uroligt og vågner og græder om natten, som jeg tror kan skyldes sult, derfor har jeg sat madmængden op i løbet af dagen, men jeg synes nu det er lidt voldsomt for en lille en på ca. ti kilo.
Har du nogle forslag til noget mad, som kan mætte ham mere? Skal vi skifte bondebrøden ud med noget andet rugbrød som mætter længere?
Hans dag ser således ud:
6.30 - havregrød (1dl)
ca. 9.00 - en bolle med smør, frugt.
11.00 - Et stykke bondebrød med pålæg
14.00 - tilbydes frisk frugt, riskage eller bolle i dagplejen.
15.00 - hentes og køres straks hjem og får gerne en portion grød, mannagrød, hirse eller majs grød.
16.00 - Spiser gerne et glas frugtmos.
17.30-18.00 - aftensmad, kartofler, ris pasta, kød - hvad vi andre nu får.
19.30 - fik normalt en flaske vælling, men det var før han blev syg. Nu får han grød eller en portion aftensmad til.
Kan du fortælle mig lidt om hans mentale udvikling nu han er 13 mdr? - Kan det have indflydelse på, at han vågner om natten og er ked af det?
Når han vågner vil han gerne op og hænge, så falder han til ro. I nat var han vågen fire gange, hvor jeg måtte ind og tage ham op og trøste. Det virkede som om han faldt bedre til ro, da jeg tog hans babydyne og lagde ned til ham, så han næsten lå og krammede den. Han har ellers en nusseklud som han bruger, så det undrede mig lidt.... Hvad tænker du om det?
Knus fra Camilla